Blog

Investeer je wel genoeg in de ontwikkeling van jouw medewerkers?

Het is voor een organisatie van levensbelang dat werknemers zich blijven ontwikkelen. Door hun kennis te verbreden of verdiepen en hun vaardigheden uit te breiden of aan te scherpen, zijn ze opgewassen tegen (toekomstige) uitdagingen van de organisatie. Zeker zo belangrijk is dat jouw medewerkers weten waar de stip op de horizon staat. Waar wil…

Lees meer »

Targets gehaald bullseye

Zo maak je van targets een bullseye

Doelen en targets opstellen zijn een must voor elke organisatie. Ze plaatsen je bedrijf en je personeel op één lijn. Ze scheppen helderheid en dagen je medewerkers uit beter te presteren. En gekoppeld aan de juiste beloning werken ze bovendien éxtra motiverend. Toch valt er ook op dit gebied veel winst te boeken. Want te…

Lees meer »

BELkracht

BELkracht: hoe ieder gesprek kansen biedt

BELkracht of waarom je nooit: ‘dan moet je niet bij mij zijn’ moet zeggen… ‘Hallo, met Piet Jansen. Ja, ik dacht ik bel jou, jij bent immers Het BELmeisje.’ ‘Wat leuk Piet, dat waardeer ik enorm. Wat kan ik voor je doen?’ ‘Nou, we zijn enorm aan het groeien met onze organisatie en ik ben…

Lees meer »

Niet meer dan een nummer…

Heb jij er ook zo’n hekel aan wanneer bedrijven je als een nummer behandelen? Het is de grootste fout die je als bedrijf kunt maken. Je klanten vormen tenslotte jouw bestaansrecht en zijn meer dan pratende bankpassen. In dit blog lees je tips hoe je wél met klanten & relaties omgaat en ontdek je feestaanbiedingen,…

Lees meer »

Help! Ik heb een koffiedate

Je hebt vast weleens op social media gelezen, dat ik LIVE BELsessies geef. Bij zo’n BELsessie bepaalt mijn BELgast met wie ik voor hem/haar een koffiedate regel. Daarna ga ik “aan”.  In dit blog lees je eerst hoe zo’n BELsessie verloopt. Daarna lees je in 15 do’s en don’ts hoe je van zo’n koffiedate een…

Lees meer »

Maken of (k)raken? Over negatieve feedback

Je (her)kent het vast wel. Er wordt een nieuwe single van band X aangekondigd en Qmusic roept haar luisteraars op te stemmen: maak ’t of kraak ‘t. Vreemd eigenlijk. Muziek is een persoonlijke emotie. Dus kraak je de song af omdat de melodielijn je niet aanspreekt? Of maak je die dansplaat omdat de zanger van…

Lees meer »

Manager, hoe houd jij het vuurtje brandend van jouw team?

Ken je Iris? Elke ochtend gaat om 6:00 uur haar wekker af. Dan springt ze met een grote glimlach uit bed. Ze jogt eerst een halfuur en neemt dan haar wisseldouche. Ze trekt de outfit aan die ze gisteren al had uitgezocht; een ijsblauw kanten jurkje en daaronder haar knaloranje pumps. Elke avond rond 19:15…

Lees meer »

Vastgeroest en opgesloten

Overkomt het jou ook weleens? Dat het te lang geleden is dat je jezelf tijd hebt gegund om na te denken of je nog wel goed bezig bent als ondernemer? Of zit je vastgeroest? Misschien voel jij je wel opgesloten in je eigen bedrijf. Omdat het bijvoorbeeld niet lukt om jezelf authentiek te profileren. Of…

Lees meer »

Liefhebben: heb jij je naaste nog lief?

Met wat voor gevoel kijk of luister jij nog naar het nieuws vandaag de dag? Zet de televisie aan en negativiteit spat van je beeldscherm af. We worden overspoeld met meningen over het kinderpardon, de uitkeringsfraude, het klimaatakkoord, de aankomende Brexit en de Nashville-verklaring. En dan zijn er ook nog de hervormingen van ons pensioenstelsel,…

Lees meer »

Die millenials, wat moet je daar nu mee als bedrijf?

Het valt tegenwoordig niet mee om een uitgebalanceerd team op te bouwen dat de missie van jouw bedrijf weet uit te dragen. Want wat zit er een verschil tussen de protestgeneratie (geboren tussen 1940 en 1955), generatie X (geboren tussen 1955 en 1970), de patatgeneratie (geboren tussen 1970 en 1985)  en generatie Y (geboren tussen…

Lees meer »